Mászó élet

Minden ami mászás!

2011. március 7., hétfő

Király Nórival beszélgettem














Sziasztok!




Ma Király Nórival készítettem riportot. Talán mászóberkekben nem kell bemutatnom, hisz mindenki találkozott már vele vagy sziklán, vagy versenyen, vagy valamelyik magyarországi mászóteremben. Vele beszélgettem a kezdetekről, a jelenről és a jövőről kicsit másképp!




Szervusz!

Kérlek, mutatkozz be kicsit!

Március 17-én leszek 20 éves. A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán mentőtiszt hallgató vagyok. És szeretek mászni, nagyon J





Mióta mászol? Milyen indítatásból kezdted el a mászást?

2000 óta mászom versenyszerűen. Még oviban Törpével (Kámvás Bálint) együtt másztunk fára a Pillangó parkban, és utána Ő invitált, hogy próbáljam ki a falmászást.





Mit ad neked a mászás? Mit gondolsz a mászás jellemformáló hatásáról? „Jobb” ember lettél mióta mászol?

Mindent, de tényleg. Sikert és kudarcot egyaránt. Élményt minden mennyiségben. Kitartást, hogy elérjem a kitűzött célt. Nem lehet türelmetlenkedni, kapkodni. Minden ráfordított idő megtérül, de persze, nem azonnal. De megéri a fáradságot!! Mert, hihetetlen érzés, amikor sikerül a versenyen egy igazán jót mászni, és tényleg elégedett lehetsz magaddal.

Emellett nagyon sok embert megismerhettem itthon és külföldön egyaránt, lettek barátaim, akikre tényleg számíthatok. Sok helyen jártam már a világban, ahová biztosan nem jutok el, ha nem mászok, meg persze, ha nincs ilyen családom, akik sok anyagi áldozatot hozva segítettek. Ezért mindig nagyon hálás leszek! Hihetetlen élmény egy ilyen utazás, amikor a világ másik felén egy teljesen más kultúrával találkozol. Engem sokkal önállóbbá és bátrabbá tett. Hogy jobb ember lettem-e? Biztosan. Sokkal tapasztaltabb.




Milyen hatással van a mászás a hétköznapjaidra?

Én nem vagyok az a fanatikus mászó, aki mindig mászik, és mászó filmeket néz, meg ilyenek. Én egy az átlagtól kicsit eltérő(aki jobban ismer érti, hogy miért) lány vagyok, aki nagyon szeret mászni és már nem tudná elképzelni az életét e nélkül(de emellett sok más dolog is érdekel). Így nőttem fel, és ez az, ami köré épül az életem. A múlt évi 3 hónapos kihagyás egy sérülés miatt döbbentett rá, hogy borzalmasan unalmas az élet, ha nem mászhatok. Itt vannak barátaim, itt érzem, hogy érek valamit. Bosszantó volt, hogy bármennyire is szeretek virágot locsolni és napozni otthon, nem mehettem mászni egész nyáron, míg mindenki más itt-ott mászott. Kicsit depressziós voltam.





Mennyire veszel részt az utánpótlás nevelésében?

Hát.. nem nagyon. A 2 öcsémmel edzek (Király András és Attila). De ezen kívül semmi, nincs semmilyen edzői végzettségem L. Majd később!!!





Mire vagy a legbüszkébb a mászás terén?

Amikor 2004-ben Arcoban, a tesóimmal mindhárman megnyertük a saját kategóriánkat. 3 Király. J











Hol szoktál edzeni?

A Klébi DSE-be vagyok leigazolva, de általában a Boulder clubban és a Spiderben edzek, meg otthon.







Kedvenc sziklamászó helyed? Kedvenc utad?

Nincs kedvencem... talán azért, mert alig másztam sziklát. De eddig Franciaországban Briancon környéke tetszett a legjobban.







Mik a jövőbeni tervek?

Hát próbálok jól felkészülni az idei versenyszezonra. Idén lesz Arcoban a világbajnokság. Lesz ott gyorsmászó csapatverseny is, vegyes csapat. Megpróbálok bekerülni a csapatba, de ehhez még nagyon sokat kell edzeni.



Mit tanácsolnál annak, aki most ismerkedik eme sporttal?


Hogy soha ne adja fel!!!




Sok sikert és eredményekben gazdag új szezont kívánok valamint kitartást az újonnan kitűzött célok eléréséhez!

2 megjegyzés: